sâmbătă, 23 octombrie 2010

Thanksgiving curcan

Sau de craciun,nu? Merge oricum, e foarte usor de facut si nu aveti nevoie de foarte multe ingrediente.Mai exact:
-un curcan (al meu a avut cam 5-6 kg)
-4 lamai
-o legatura de rozmarin, 2-3 frunze de salvie (eu nu am avut) si cateva fire de patrunjel
-sare,piper si unt
Cu 48 de ore inainte de a gatii curcanul, este bine sa-l frageziti.Cum? Se face o saramura cam asha: fierbeti intr-o oala mare apa cu 250 gr de sare, cateva frunze de dafin, piper si 50gr de zahar (brun ar fii si mai bun),lasati sa se raceasca bine de tot si puneti curcanul in saramura si il puneti la rece.Astfel carnea se fragezeste si nu mai este atat de sec. Cu 30 minute-1h inainte de a baga curcanul la cuptor, il scoatem din frigider din saramura si il punem in tava, il ungem bine de tot cu unt, pe deasupra, si pe sub piele.
Umplutura : se iau cele 4 lamai, se taie in 2, se storc intr-un castron , unde ati pus ierburile si se amesteca putin ierburile cu lamaile.
             
                                        
Zeama de lamaie astfel rezultata, se toarna peste curcan , iar ierburile si jumatatile de lamaie se baga in curcan.Apoi il legam de picioare cu ata, bagam aripile sub el

                                             
si il bagam la cuptor (18 minute/ jumatate de kg), la foc potrivit.
L-am servit cu salata verde si cartofi la cuptor ( dulci-sweet potatoes si cartofi galbeni,normali).

                                           
Pentru cei dulci, este mai bine ca inainte de a-i pune la cuptor sa ii stropiti cu lamaie, ca sa nu mai fie chiar atat de dulci, iar pe ceilalti, i-am dat pe jumatate , i-am fiert putin cu coaja cu tot si ulterior i-am bagat la cuptor.
Pofta buna !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu