duminică, 30 ianuarie 2011

Paine irlandeza (Irish soda bread)


Mda, poate nu cea mai aratoasa paine a mea, dar cu siguranta gustoasa.Si cand te gandesti ca se face in maxim 45 de minute, nu se framanta deloc, mai ca iti vine sa o mai faci o data.
 O varianta ieftina si rapida a banalei paini pe care o cunoastem noi. De altfel, acest fel de paine a aparut in Irlanda, din nevoie, pe timpul cand brutariile adevarate, care foloseau drojdie, nu erau disponibile decat in marile orase.Dar cum gustul este deosebit, traditia s-a pastrat pana in zilele noastre.
Ingrediente:
-400 gr de faina
-1 lingurita de sare
-1 lingurita de bicarbonat de sodiu
Toate aceste ingrediente se amesteca intr-un bol.
Acum despre buttermilk, ingredientul de baza al acestei paini: in traducere romaneasca: un fel de lapte covasit, un fel de lapte acru, nu iaurt. In orice caz, daca nu aveti in casa, asha ceva, incercati urmatoarea metoda: intr-un pahar puneti 200-250  ml de lapte si o lingurita de otet, si lasati 5 minute. Cand laptele a inceput sa se branzeasca, adaugati-l peste ingredientele uscate.Acesta va actiona asupra bicarbonatului de sodiu.
Faceti repede o coca din toate ingredientele, si bagati-o  la cuptor, la foc mai mare, pentru 10 minute, apoi reduceti focul, la mijlociu, pentru inca 30 de minute, aproximativ, pana cand painea capata o culoare aramie.


Noi am servit-o cu irish stew. Personal, painea asta, mi se pare ca are gust de prajituri, chiar daca nu contine zahar.merita incercata o data.
Pofta buna
                                                        



                                                            

2 comentarii:

  1. Chear azi am sa o incerc, revin cu comentarii, dar arata asa de bine, de imi lasa gura apa.

    RăspundețiȘtergere
  2. Intradevar arata chiar bine am sa incerc sa o fac dar maine ca sa iau azi ingredientele care imi mai lipsesc lapte etc.Revin cu comentarii

    RăspundețiȘtergere