duminică, 30 ianuarie 2011

Irish stew (tocanita de vita cu Guiness)

...sau cum sa ne imbatam din mancare :). Glumesc, evident.
Ingrediente:
-o bere Guiness (de 330 ml)
-o jumatate de kg de carne de vita taiata cubulete
-2-3 cartofi micuti
-2-3 morcovi
-1-2 cepe
-o lingura de pasta de tomate
-un praf de zahar brun
-ciuperci (eu le-am uitat)
-sare, piper, rozmarin (eu am pus uscat), 2-3 foi de dafin.

Ceapa o taiem fidelute, morcovii rondele mai groase, ciupercile (daca puneti), bucatele mai groase.
Intr-o tigaie unsa cu putin ulei, prajim putin carnea, pana cand capata  culoare, deci nu de tot. Adaugam morcovii, ii prajim putin si pe ei, apoi adaugam si ceapa, peste care eu, ca sa o caramelizez, adaug un praf de zahar bun (doar un praf). De fapt, suntem in acord cu berea, nu?
Cand totul, a capatat putina culoare, adaugam lingura de pasta de tomate, mestecam putin, si stingem cu bere. Completam cu apa, punem rozmarinul, sare, piper, foile de dafin si lasam sa fiarba 1.30-2h, la foc mic.
                                       
Cu 30-40 de minute inainte de a opri, adaugam cartofii, taiati cubulete.Cam asta ar fi.
Gustul, evident ca e inedit, e putin mai dur decat la celelalte tocanite pe care le facem de obicei, dar foarte bun.Noi am servit-o cu  Irish Soda Bread, adica paine irlandeza cu bicarbonat, o alta reteta ciudata :), dar buuunnna. Se pricep irlandezii astia....
Pofta buna !
                                        
                                         


                                                         

2 comentarii: