duminică, 6 martie 2011

Ardei umpluti cu carne

    Nu mai mancasem de foarte mult timp ardei umpluti si parca mi se facuse pofta, asa ca am luat:
       -6 ardei
       -700-800 grame de carne tocata (pui, porc sau curcan)
       -2 cepe potrivite sau una mai mare
       -60-80 grame de orez
       -o cescuta de pasta de rosii
       -sare, piper, ulei, patrunjel
       -2 linguri de faina
   Ceapa am taiat-o marunt si am calit-o in cateva linguri de ulei, jumatate am lasat-o in tigaie, jumatate din cantitate am pus-o in carnea tocata.Am mai adaugat in carne: orezul, sare, piper, patrunjel tocat si am amestecat totul.Apoi am inceput sa torn apa, putin cate putin si am inceput sa amestec carnea in bol, pana cand s-a facut moale si spumoasa.Apa se adauga in functie de cat de grasa este carnea.Daca folositi carne de porc mai grasa, puneti mai putina apa, pentru carne de pui, putin mai multa.Apa ajuta orezul sa fiarba frumos.

   Apoi am trecut la capitolul "ardei": am taiat din fiecare cate un capacel, la cotor, apoi i-am curatat de seminte si i-am spalat.Apoi i-am umplut (carnea nu trebuie indesata in ardei si nici nu trebuie sa umplem ardeii pana la refuz) si i-am asezat in oala in care lasasem ceapa prajita.
  Am fiert cam un litru de apa si am turnat-o peste ardei, am adaugat pasta de tomate, dupa care i-am acoperit cu un capac si i-am bagat la cuptor cam pentru o ora, la foc potrivit.
 Cand au fost fierti, am amestecat 2 linguri de faina cu putina apa rece, am scos oala din cuptor, am turnat faina amestecata cu apa in sosul din oala si am mai lasat sa fiarba, pe aragaz cateva minute, pana cand sosul s-a ingrosat putin.Am stins focul si am adaugat patrunjel.
Am servit cu smantana.Prepararea nu mi-a luat mai mult de 15 minute, doar la cuptor ce au lenevit ei mai mult, dar avand in vedere ca afara erau -17 grade, ii iert. Mai ales ca au fost asa gustosi....:)
                                                                        
Sa aveti pofta!
                        

Un comentariu: